loading...

تشريفات عروسي , تشريفات مجالس

تشريفات عروسي , تشريفات لوكس , برگزاري مراسم عروسي , تشريفات لاكچري , تشريفات مجالس , برگزاري مجالس , برگزاري جشن تولد

بازدید : 174
11 زمان : 1399:2

گيفت عروسي , هديه عروس , كادوي عروس

گيفت عروسي , هديه عروس , كادوي عروس : گيفت عروسي همان هديه عروسي يا خلعت مي باشد كه معمولا زوجين آنها را براي مهمانان خود در نظر مي گيرند.

اما پيشتر ها بدين صورت بود كه بعد از اتمام جشن ، شيريني و چند هديه كوچك را در درون دستمالي قرار مي دادند و آنها به مهمان خود تقديم مي نمودند. ولي اين روزها ديگر اينگونه نيست و حتي عده ي حتي نمي دانند گيفت عروسي در برگزاري مراسم عروسي چيست .

اين روزها اين رسم قديمي به شكل جديدتري صورت مي گيرد. اين رسم به شكل مدرن تري برگزار مي شود در آن خبري از دستمال و شيريني هاي دستپخت خانگي نيست.

گيفت عروسي شامل هدايايي مي شود كه مي تواند براي مهمانان خاطرات خوش از عروسي را به همراه داشته باشد كه معمولا گيفت عروسي شامل يك سري هداياي كوچك به انتخاب عروس و داماد و همچنين يك قطعه عكس از آنها مي باشد.

در قرون وسطي در اروپا نيز هديه دادن وجود داشته است. اما در عصر جديد عروس و دامادها هديه هاي را در جعبه هاي كوچك قرار ميدهند و به مهمانان خود تقديم مي كنند. البته مردم اروپا اعتقاد دارد قند سبب سلامتي مهمان مي شده و براي آنها نيز شگون داشته است. اما آنها در كنار قند ، نقل و مغر بادام نيز به مهمانان خود مي داند.

گيفت عروسي

گيفت عروسي

رسم گيفت دادن

گيفت دادن در همه ي كشورهاي دنيا وجود داشته است . ولي اين روزها در تشريفات عروسي به شكل جديدتري به خود گرفته است و زوجين با توجه به وضعيت مالي كه دارند و همچنين زمان عروسي و … تلاش مي كنند كه به مهمانان خود بهترين گيفت ها را بدهند.

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

مدل هاي گيفت عروسي

در كشور ايران گيفت هاي عروسي به شكل هاي مختلفي وجود داشته است و با توجه به سليقه زوجين انتخاب مي شود.البته مي توانيم بگوييم گيفت ها به زمان عروسي كه در چه فصلي است نيز وابسته مي باشند.

يكي از جديدترين نوع گيفت دادن در تشريفات مجالس كه رايج است كارت پستال مي باشد كه در يك سمت آن شعر يا تصويري زيبا مي نويسند و در يك سمت آن هم از عكس عروس و داماد استفاده مي كنند. در هر صورت گيفت ها داراي نمونه هاي متفاوتي مي باشند كه در ادامه به برخي از آنها اشاره شده است:

گيفت عروسي سنتي

گيفت هاي مي باشند كه سنتي هستند و به شكل جعبه هاي تزئين شده مي باشند و درون اين جعبه ها هديه هاي كوچكي مي گذارند. برخي از گيفت هاي سنتي را با گل هاي كوچكي تزئين مي كنند و در پايان مراسم ، اين گيفت هاي زيبا را به مهمانان عزيز ارائه مي نمايند.

گيفت عروسي خانگي

برخي ديگر از گيفت ها هستند كه با نام خانگي وجود دارند اين گيفت ها شامل دسته گل هاي كوچك ، عروسك هاي عروس و داماد ، پرنده هاي مصنوعي و يا كله قندهاي زيبا تزئين شده اند. اين گونه گيفت ها معمولا به واسطه خانواده عروس و داماده تهيه مي گردند.

گيفت عروسي مناسبتي

گيفت هاي مناسبتي اكثرا سمبليك و نمادين مي باشند و يك جشن يا مكان را به ياد مهمانان مي آورند. مثلا اگر شما در يكي از مناسبت هاي مذهبي جشن گرفته باشيد اين گيفت مي تواند آن مراسم مذهبي را به خاطر شما بياورد و شما زماني كه به آن گيفت نگاه كنيد به يادآن جشن مي افتيد.
اگر برف يا باران هم ببارد باز هم مي توان بگونه ي گيفت را تهيه كنيد كه هميشه آن خاطرات و جشن در ذهن باقي بماند.

گيفت عروسي فرهنگي

گيفت هاي عروسي در صورتي نشان دهنده يك فرهنگ ، قوميت ، آداب و رسوم باشند به عنوان گيفت فرهنگي شناخته مي شوند. مثلا برخي از افراد به نمادها ، قوميت ها و نشانه هاي و سمبل هاي خاندان ، علاقه بسياري داشته اند. يك عروسك با لباس سنتي ، منگوله هاي رنگي و …. همگي نوعي گيفت عروسي فرهنگي به شمار مي آيند.

بازدید : 209
11 زمان : 1399:2

آداب و رسوم برگزاري عروسي

آداب و رسوم برگزاري عروسي :همه ي ما مي دانيم كه برگزاري مراسم عروسي از گذشته تا كنون در كشورمان ايران وجود داشته است و اين مراسم همچنان در قسمت هاي مختلفي به شيوه هاي خاصي برگزار مي شود. البته جشن عروسي نسبت به گذشته ها تغييرات زيادي داشته است.

اقوام زيادي مثل بلوچ ، بختياري ، زنجاني ، تركماني ، يزدي و … از جمله طوايفي هستند كه در مراسم عروسي خود آداب و رسوم خاصي داشته اند.

مراحل برگزاري مراسم عروسي

در آداب و رسوم برگزاري عروسي به صورت كلي بايد بدانيد كه برگزاري مراسم عروسي داراي مراحله هاي مشترك و ويژگي هاي يكساني است كه در بين اقوام و طوايف ايراني آنها انجام مي شوند . در ادامه به برخي از اين مراسم مهم و كليدي اشاره كرده ايم:

اين مراحل بايد توسط جوانان از آغاز خواستگاري تا ازدواج طي شوند.

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

مراسم خواستگاري به عنوان يكي از آداب عروسي به شمار مي آيد كه حتما بايد انجام گردد. اگر دو طرف و همچنين خانواده ها به اين وصلت رضايت داشته باشند بايد در قدم بعدي زوجين به فكر نامزدي باشند.

آداب و رسوم برگزاري عروسي

آداب و رسوم برگزاري عروسي

نامزدي به گونه ي است كه خانواده دقيق تر با يكديگر آشنا مي شوند و بحث بر سر مهريه و …. خواهد بود كه بايد توافق شود.

مرحله بعد برگزاري جشن عقد مي باشد كه در آن زوجين به صورت دائم به يكديگر محرم مي شوند. زماني كه خطبه عقد خوانده مي شود زوجيني كه ازدواج آنها موفق بوده است بر سر عروس و داماد قند مي سابند.

خوب بعد از عقد ديگر نوبت به جهاز بران مي رسد و عروس هر آنچه كه براي جهيزيه از خانه پدري خود خريده به خانه ي داماد انتقال ميدهد.

آداب و رسوم برگزاري عروسي

حنابندان به عنوان يكي ديگر از رسومات ازدواج مي باشد كه در واقع به عنوان يك نوع خدافظي از منزل پدري مي باشد . برخي از طوايف نيز هستند كه براي دامادهم حنابندان مي گيرند.

در اين مراسم كه يك شب قبل از عروسي برگزار مي شود با حناي تزئين شده از مهمانان پذيرايي مي شود و از آن ها مي خواهند براي خوش يمني و خوشبختي مقداري از حنا را بر روي دست خود بگذارند ؛ علت استفاده از حنا اين است كه نمادي از شادي و خوشبختي مي باشد.

مراسم عروسي كه به عنوان يكي از تشريفاتي ترين و بزرگترين مراسم هاي زوجين به شمار مي رود و داماد براي هميشه عروس خانم را به منزل خود مي برد.

بعد از مراسم عروسي ، مراسم با عنوان پا تختي وجود دارد كه در بيشتر شهرهاي ايران به شكل زنانه ي برگزار مي شود و در آن مراسم مهمانان و خانواده هديه هاي را به زوجين تقديم مي كنند.

يكي ديگر از رسومي كه وجود دارد مادر زن سلام است . اين مراسم صبح فرداي عروسي برگزار مي شود و داماد به همراه يك بزرگتر با تهيه يك كادو به ديدار مادر زن خود مي رود . در واقع داماد براي تشكر از اينكه دخترشان را به او داده اند اين كار را انجام ميدهد.

ماه عسل هم از رسوم هاي مي باشد كه در اين سال هاي اخير بيشتر در ميان زوجين ديده مي شود. در واقع هدف اصلي زوجين براي رفتن به ماه عسل اين است كه بيشتر با خصوصيات و خلق خوي ديگري آشنا شوند و همچنين بعد از ازدواج اوقاتي خوبي را با يكديگر سپري كنند.

شب آرا نور مجري برتر تشريفات عروسي ، برگزاري مراسم ، تشريفات مجالس و تشريفات لوكس در ايران

برچسب ها:

بازدید : 188
11 زمان : 1399:2

كارت عروسي بايد چگونه باشد , مدل هاي كارت عروسي

كارت عروسي بايد چگونه باشد , مدل هاي كارت عروسي : قبل از اينكه مراسم عروسي برگزار شود زوجين براي تهيه و چاپ كارت عروسي خود دغدغه هاي زيادي دارند و مي خواهند هر چه سريع تر اين كارتها آماده شود و آنها را به دوستان و اقوام خود برسانند.

شايد در نگاه فكر كنيد كه اين كار خيلي ساده است اما گاهي مشكلاتي پيش مي آيد كه سبب افزايش استرس زوجين مي شود . اگر زوجين عزيز پيش از اينكه بخواهند براي كارت عروسي اقدام كنند نكات زير را در نظر داشته باشند قطعا سبب مي شود كه دغدغه فكري كمتري داشته باشند: با تشريفات عروسي شب آرا نور همراه باشيد.

كارت عروسي

كارت عروسي

مهمترين نكات درباره كارت عروسي

استفاده از تصاوير در كارت عروسي

از گذشته تا كنون بر روي كارت عروسي ها از تصاوير استفاده مي كردند. اما برخي از عروس و دامادها دوست ندارد از تصوير استفاده كنند . ولي بايد بدانيد استفاده از تصاوير برروي كارت سبب مي شود كارت شما جذاب تر و بهتر باشد . گاهي ديده شده كه تصوير زوجين را بر روي كارت مي زند .

البته برخي از عروس و دامادها علاقه زيادتري نسبت به اين موضوع نشان ميدهند. برخي ديگر هم دوست دارند از عكس هاي فانتزي استفاده كنند اين موضوع واقعا سليقه ي مي باشد و نمي توانيم بگوييم براي همه قانون يكسان ميباشد.

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

استفاده از اشعار زيبا

استفاده از يك تكه شعر زيبا بر روي كارت عروسي سبب مي شود كه كارت زيبايي بيشتري پيدا كنند. اگر شعر كوتاه و پر مغز باشد طبيعا بهتر خواهد بود. ما به شما توصيه مي كنيم از اشعاري استفاده كنيد كه تكراري نباشد و در عين حال شاد و سرزنده باشد كه زماني كه دعوت شدگان مي خواهند كارت عروسيتان را بخوانند شعر برايشان تازگي داشته باشد و نظرشان را جلب نمايد.

استفاده از فونت و رنگ هاي زيبا

سعي كنيد از يك فونت زيبا براي چاپ متن بر روي كارت عروسيتان استفاده كنيد. اگر مي خواهيد يك شعر را بر روي كارت چاپ كنيد بهتر است از فونت نستعليق استفاده شود .

براي قسمت زمان و مكان هم از فونتي استفاده شود كه به راحتي متن خوانده شود. رنگ ها نيز بر روي كارت عروسي بسيار تاثير گذار هستند. مثلا در قسمتي كه نام عروس و داماد درج مي شود از رنگ قرمز و بنفش مي توان استفاده كرد.

جنس كاغذ و تزئين كارت عروسي

معمولا كارت هاي عروسي از كاغذ مي باشند.ولي جنس برخي از كاغذها قيمت بيشتري دارند مثل روغني و چرم و…. اگر از يك شي كوچك تزيني براي كارت استفاده شود مي تواند زيبايي آن را چند برابر كند. مثل از چند نگين ، پاپيون يا گل هاي كوچك ساده كه مي توانند سبب زيبايي بيشتر كارت شما شوند.

بكار بردن خلاقيت براي چاپ كارت

براي چاپ كارت عروسي مي توانيد خلاقيت بكار ببريد. برخي از زوجين مي خواهند كارتي متفاوت داشته باشند به همين دليل خودشان براي طراحي كارت اقدام مي كنند.

به عنوان مثال برخي از عروس و دامادها به گويش محلي خودشان كارتشان را چاپ مي كنند يا از عبارت هاي عاميانه و ضرب المثل هاي رايج در آن استفاده مي نمايند. اين كارها سبب مي شود كارت شما جذابيت بيشتري داشته باشد .

البته اين متفاوت بودن به معني زياده روي در هزينه ها نيست . در اغلب اوقات مي توان با پرداخت هزينه هاي اندك ، تفاوت هاي زيادي را ايجاد كرد. مثل شما مي توانيد شعري را كه بر روي كارتتان چاپ مي كنيد خودتان سروده باشيد و در انتهاي نيز اين موضوع را قيد كنيد.

توجه به اعياد و مناسبت ها

اگر بتوانيد مراسم عروسيتان را در روز خاص و يا اعياد مذهبي برگزار كنيد مي توانيد در كارت نيز به اين موضوع اشاره نماييد. مثلا روز عروسيتان را با يكي از تولد ائمه اطهار هماهنگ كنيد و در كارت عروسي هم يك بيت شعر در وصف آن بزرگوار بنويسيد اين كار سبب مي شود كارت عروسيتان براي مهمانان نيز جذاب تر باشد.

ذكر آدرس و زمان برگزاري عروسي

پيش از اينكه بخواهيد كارت عروسيتان را چاپ كنيد بايد زمان و مكان را تعيين كرده باشيد. بايد در كارت عروسي به صورت دقيق آدرس و زمان را بنويسيد كه هيچ گونه ابهامي براي مهمانان ايجاد نشود و مهمانان براي اينكه بتوانند در مراسم شما حضور داشته باشند برنامه ريزي را انجام دهند. بهتر است حداقل دو هفته پيش از اينكه مراسم عروسيتان را برگزار كنيد ، كارت هاي عروسي را توزيع نماييد.

شب آرا نور مجري برتر تشريفات عروسي ، برگزاري مراسم ، تشريفات مجالس و تشريفات لوكس در ايران

برچسب ها: ,

بازدید : 192
11 زمان : 1399:2

حفظ آرامش در شب عروسي

حفظ آرامش در شب عروسي : هميشه در مراسم عروسمان نگراني هاي زيادي داريم يكي از اين نگراني ها به آشنا و فاميل مرتبط مي باشد البته بيشتر اين نگراني ها مخصوص آقا داماد عزيز است .

هميشه در رابطه با مراسم عروسي اينگونه مي گوييم كه در تمام عمر يك شب است پس طبيعي است كه نگراني هايي نسبت به اين موضوع داشته باشيم.

مراسم عروسي به دليل اينكه داماد تجربه ي ندارد و براي اولين بار است كه در زندگي او اتفاق مي افتد سبب مي شود كه به جاي اينكه داماد يك مراسم مفرح را تجربه كرد در طول شب استرس و نگراني داشته باشد.

چگونگي حفظ آرامش در شب عروسي

اما سوال اينجاست براي اينكه از شر اين نگراني ها و استرس ها خلاص شويم چه كاري بايد انجام بدهيم .شما مي توانيد از يك گروه مجرب در زمينه تشريفات عروسي كمك بگيريد قطعا مي توانيد آرامشي بي همتا را نصيب خود كنيد.

در شب عروسي چه كسي را انتخاب مي كنيد

بيشتر تشريفات مجالس عروسي در شب برگزار مي شوند پس اگر مي خواهيد در شب عروسي آرامش كاملي را داشته باشيد بايد صبحي خوب و مفرح را داشته باشيد و اين صبح را در كنار عزيزترين هايتان سپري كنيد.

انتخاب نمودن شخصي كه قرار است در تمامي مراحل عروسي در كنار شما باشد بسيار مهم مي باشد معمولا در كشور ايران خواهران عروس و خواهران داماد در اولويت مي باشد ولي بد نيست از بهترين دوستان خود نيز كمك بگيريد و از آنها بخواهيد كه با شما همراه باشند البته در انتخاب دوست نيز بايد دقت فراواني داشته باشيد و دوستاني را انتخاب كنيد كه به نوعي معرف خانواده تان هستند.

حفظ آرامش در شب عروسي

حفظ آرامش در شب عروسي

معمولا در بين اعضاي خانواده تان يك نفر بيشتر از بقيه به شما نزديك مي باشد و سعي كنيد به وسيله او از چگونگي برگزاري مراسم و همچنين مراحل آن آگاهي داشته باشيد.

عروس خانم هم در شب عروسي بايد برخي از كارها را فراموش كند و علاوه بر اينكه به عنوان عروس در شب عروسي است همچنين به عنوان يك ملكه نيز ديده شود و اجازه بدهيد گروه تشريفات عروسي را پيش ببرند.

صبح روز عروسي

شخصي كه قرار است شما مراسم عروسيتان را با او بگذرانيد پيش از آن نيز همسرتان است . سعي كنيد پيش از شروع مراسم نيز به عنوان يك همسر بامحبت و مقتدر باشيد و همچنين با بيان صبحت هاي محبت آميز و پيام هاي عاشقانه آرامش را در همسرتان پديد بياوريد. البته دقت كنيد اين پيام ها بسيار متفاوت هستند.

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

مراسم را بين خودتان شاد برگزار كنيد

سعي كنيد در مراسم عروسيتان نهايت توجه را به همسرتان داشته باشيد و اينگونه نبايد كه بيش از اندازه به مهمانان توجه كنيد به بهانه ي اينكه از راه دور آمده اند و بعد از مدت طولاني آنها را مي بينيد.با اين كارها در درون هر دو طرف آرامش و اطمينان قلبي حاصل مي شود .

البته شايد فكر كنيد عبارت هاي مانند چقدر زيبا شده اي ؟ امشب چندين برابر دوستت دارم و …. كمي ساده به نظر آيد ولي بي شك مي تواند تاثير بسزايي داشته باشد و بر روي اعتماد به بنفس همسرتان نيز موثر باشد.

در چنين شب مهمي زبان بدن هم بسيار مهم است و همسرتان تمامي نگاه هاي شما را تحت نظر خواهد داشت و هميشه آنها را فراموش نخواهد كرد. يكي از كارهاي كه نبايد آن را فراموش كنيد برانداز كردن او زماني كه لباس عروس بر تن دارد است. لبخند زدن را در هر وضعيتي فراموش نكنيد.

سخن آخر

تمامي مواردي كه در رابطه با حفظ آرامش در شب عروسي براي شما بيان كرده ايم به شخص عروس و داماد بر مي گردد،مي توانيد با يك مديريت مجرب كه در حيطه خدمات عروسي فعاليت دارند و همچنين با سابقه و با تجربه مي باشند بسياري از اين استرس ها را كم كنيد و يا به صورت كلي از بين ببريد.

بايك گروه حرفه ي از تشريفات عروسي ديگر نيازي نيست نگران چيزي باشيد تنها به فكر همسرتان باشيد زيرا مهمانان به بهترين شكل ممكن پذيرايي مي شوند و همه چيز با برنامه ريزي و در نهايت نظم برگزار مي گردد.

شب آرا نور مجري برتر تشريفات عروسي ، برگزاري مراسم ، تشريفات مجالس و تشريفات لوكس در ايران

برچسب ها: ,

بازدید : 190
11 زمان : 1399:2

ايده هاي جذاب براي برگزاري مراسم عروسي

ايده هاي جذاب براي برگزاري مراسم عروسي : يكي از جذاب ترين مراسم هاي كه زوج هاي تازه آن را برگزار مي كنند برگزاري مجالس نامزدي مي باشد.

شما مي توانيد در تشريفات عروسي از ايده هاي جالب و جذاب استفاده كنيد. در ادامه اين پست ما قصد داريم به معرفي برخي از اين ايده ها بپردازيم با تشريفات عروسي شب آرا نور همراه باشيد.

ايده هاي جذاب براي برگزاري مراسم عروسي

اهدا گيفت به مهمانان يكي از رايج ترين مواردي است كه در جشن هاي نامزدي استفاده مي شود. البته اگر از موسسات خدمات مجالس استفاده كرده باشيد .

اين كار را مي توانيد به راحتي سپري كنيد. آنها بهترين مراكز توليد گيفت را به شما معرفي مي كنند.

ايده هاي جذاب براي برگزاري مراسم عروسي

ايده هاي جذاب براي برگزاري مراسم عروسي

1)مي توانيد يكي از عكس هاي دو نفرتان را به صورت پازلي سفارش دهيد و از مهمان خود بخواهيد بر روي هر قطعه يك جمله خاطره انگيز برايتان بنويسند.

2)مي توانيد از بيسكوييت هاي براي پذيرايي استفاده كنيد كه با جشن نامزدي مرتبط باشند مثلا بيسكويت هاي با شكل قلب، انگشتر و ….

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

3)براي تزئين نمودن فضاي سالن مي توانيد از تم رنگي استفاده كنيد كه با لباس نامزديتان هماهنگي داشته باشد ؛ اين كار سبب مي شود مراسم تان جذاب تر جلوه داده شود.

4)يكي ديگر از ايده هاي جذاب براي برگزاري مراسم عروسي كه مي تواند جذاب باشد استفاده از بادكنك هاي رنگي متنوع در قسمت هاي مختلف سالن است كه در پايان مراسم مي توانيد به كودكان هديه دهيد.

5)البته مي توانيد قسمتي را به كودكان اختصاص دهيد و براي آن ميزي از بهترين خوراكي هاي خوشمزه و شكلات تهيه كنيد تا بتوانيد آنها را تا پايان مراسم سرگرم نماييد.

6)اگر برايتان مقدور بود از نامزدي پدر و مادرتان عكسي را تهيه كنيد و بر روي ميز قرار دهيد.

7)يك تابلوي سفيد تهيه نماييد و از مهمانان خود درخواست كنيد تا جمله زيبا و عاشقانه روي آن بنويسند و در نهايت براي هميشه آن تابلو را به عنوان يادگار بر روي ديوار منزلتان بچسبانيد.

8)مي توانيد بر روي كيف و كفش نامزديتان پيام هاي عاشقانه ي را بنويسيد و از عكاس بخواهيد در زمان عكاسي از آنها نيز ايده بگيرد.

9)در درون حلقه نامزدي نيز مي توانيد يك جمله عاشقانه يا نام همسرتان را حك نماييد.

10)براي تزئين دسته گل نامزدي نيز مي توان از عكس هاي دو نفره استفاده كرد كه با زنجيرهاي زيبا از دو سمت به دسته گل آويزان شده باشند .

11)اگر پدر و مادرتان در قيد حيات نيستند مي توانيد عكس انها را با شمع هاي وارمري و گل هاي زيبا روي ميز قرار بدهيد تا نشان بدهيد ياد و خاطره ي آن ها در هر شرايطي زنده نگه مي داريد.

12)سعي كنيد در چنين شبي ، زوج هاي را به مهمانان خود معرفي كنيد كه توانسته اند سال هاي زيادي در كنار يكديگر زندگي كنند و همچنين مي توان از زندگي آنها ايده گرفت.

13)يكي از ايده هاي جذاب براي تشريفات لوكس كه بسيار هيجان انگيز است و مي توانيد در اين شب آن را بكار ببريد اين است كه يك نقاش را به مراسمتان دعوت كنيد و از او بخواهيد زيباترين صحنه نامزدي را برايتان نقاشي كند.

برچسب ها: , , , , , ,

بازدید : 210
11 زمان : 1399:2

وظايف ساقدوش داماد در تشريفات عروسي

وظايف ساقدوش داماد در تشريفات عروسي : ساقدوش داماد در برگزاري مراسم عروسي چه وظايفي بر عهده دارد ، شب آرا نور در اين زمينه اطلاعات مفيدي را برايتان آماده كيده است :

داشتن ساقدوش براي اولين بار به شيوه ي امروزي در كشورهاي غربي در كشور المان رواج داشت.

در صورتي كه در ايران پيش تر ها در زمان برگزاري عروسي رسم بود داماد عروس آينده خود را با يكي از قوي ترين دوستانش بربايد و در واقع دوست داماد نقش ساقدوش را در اينجا داشت .

ساقدوش ها در برگزاري مراسم عروسي وظيفه داشتند كه از داماد حمايت كنند و با بستگان عروس نيز مبارزه نمايد كه ممكن بود در جريان مراسم ازدواج آنها براي پس گرفتن دختر خود از داماد اقدام مي كردند.

در زبان فارسي ساقدوش معادل كلمه شاه باله يا شه باله است اين واژه ريشه اي آذربايجاني داشته و اولين بار استفاده از ساقدوش و سولدوش در اين مناطق استفاده شد و معمولا آنها برادر داماد بودند و در زمان مراسم عروسي داماد را هدايت مي كردند و در سمت چپ و راست او قرار مي گرفتند.

وظايف ساقدوش داماد در تشريفات عروسي

وظايف ساقدوش داماد در تشريفات عروسي

ساقدوش داشتن در فرهنگ هاي متفاوت خود اداب و رسوم مختلفي داشته است و هم اكنون نيز با تغييرات زيادي روبرو شده است. امروزه در ايران نحوه ي لباس پوشيدن ساقدوش از چندين فرهنگ مختلف برگرفته شده است و البته به فرهنگ هاي غربي نيز بيشتر شباهت دارد .

از گذشته چنين رايج بود كه به اعضاي هر 40 مهمان يك جفت ساقدوش براي عروس و داماد در نظر مي گرفتند ولي با وجود اينكه با بالا رفتن ميزان مهمانان در شب عروسي اين ميزان تغيير كرده و در كل 4 تا 6 ساقدوش را در مراسم عروسي استفاده كمي كنند.

اين روزها ساقدوش ها وظايفي متنوعي دارند و معمولا ساقدوش هاي داماد وظايفشان بيشتر مي باشد . بهتر است از ساقدوش هاي استفاده شود كه دوستان و خويشاوندان داماد باشند تا تنها جنبه نمايشي را نداشته و بتوانند وظايف ساقدوشي را اجرا كنند و همچنين بتوان براي اجراي مسئوليت ها بيشتر بر روي آنها حساب كرد.

وظايف ساقدوش داماد در تشريفات عروسي پيش از اجراي مراسم

1)ساقدوش وظيفه دارد در تدارك و برنامه ريزي تشريفات عروسي به عروس و داماد كمك كند.

2)در صورتي كه اين امكان وجود دارد برخي از خريدهاي عروسي و اقدامات قبل از آن را ساقدوش انجام بدهد

3)با ديگر ساقدوش ها هماهنگ باشد

4) در نوشتن كارت هاي عروسي عروس و داماد را ياري كند

5)در زمان پخش كردن كارت هاي عروسي ، به عروس و داماد كمك كند

6)زماني كه مي خواهند لباس هاي ساقدوش داماد را ست كنند يا پرو نمايد بايد به موقع حاضر شود و هماهنگي هاي لازم را انجام دهد.

7)سعي كند زماني كه در كنار عروس و داماد است لحظات خاطره انگيزي را براي آنها رقم بزند تا از ميزان استرس عروس و داماد نيز كاسته شود.

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

وظايف ساقدوش داماد در تشريفات عروسي در طول مراسم عروسي

1)در تمام مراسم سعي كند با لبخند حضور داشته باشد

2)تعادل ست لباس خود را بهم نزد و همچنين مراقب اوضاع ظاهريش باشد

3)در زمان ورود عروس و داماد به تالار يا باغ پشت سر آنها حركت نمايد و سعي كند مجلس را شادتر كند.

4) با ديگر ساقدوش ها هماهنگ باشد و سعي كند بيشتر در كنارشان حضور پيدا كند

5)از كارهاي عروسي چك ليستي به همراه داشته باشد تا اگر داماد نكته ي را فراموش كرد آن را به خاطرش بياورد.

6)از صبح زود همراه داماد براي انجام اقدامات عروسي باشد .سعي كند وقت شناس باشد تا داماد را راضي نگه دارد

7)در تمامي شرايط و در طول زمان مراسم همراه دامادباشد ( بجز مواردي كه فيلم بردار يا عكاس تذكر مي دهد)

8)از عكس هاي كه بايد گرفته شود ليستي تهيه كند كه اگر داماد آنها را فراموش كرد به او يادآوري نمايد

9)در زمان پوشيدن لباس به داماد كمك كند البته مرسوم است كه پاپيون و كراوات را براي او ببندد.

10)در زمان اجراي تشريفات مجالس با متانت و وقار برخورد كند ؛ همچنين سعي كند با مهمانان رفتار صميمانه ي داشته باشد ولي آداب رفتار رسمي را نيز رعايت نمايد.

11)ساقدوش وظيفه دارد هيجان و گرماي جشن را به صورت صحيحي انجام دهد . با توجه به فرهنگ خانواده ها و آداب رسمي مهمان ، براي شادتر بودن مراسم و شور انگيزتر بودن آن اقدام نمايد.

12)در آخر توصيه مي شود براي برقراري هماهنگي و نظم در بين مهمانان و گاهي پذيرايي به خانواده عروس و داماد نيز كمك كند.

برچسب ها: , , , , , ,

بازدید : 179
11 زمان : 1399:2

گل آرايي تشريفات عروسي , گل آرايي مجالس عروسي

گل آرايي تشريفات عروسي , گل آرايي مجالس عروسي : يكي ديگر از نكات مهمي كه بايد به آن دقت شود گل آرايي است . گل آرايي مي تواند تشريفات عروسي را به سبكي رمانتيك و شيك تبديل نمايد اگر به گل آرايي دقت نشود و با بي سليقگي و بي حوصلگي اين كار صورت بگيرد موجب مي شود بسيار به چشم بيايد و جلوه ي زيبايي مراسم عروسي بهم بخورد.

گل آرايي تشريفات عروسي

گل آرايي تشريفات عروسي

در ادامه نكاتي را در اين باره براي شما تشريح كرده ايم : با شب آرا نور همراه باشيد.

بايد حجم گل آرايي تشريفات عروسي با فضاي مراسم عروسي متناسب باشد:

در برگزاري مراسم عروسي بايد به گل هاي كه بر روي ميز قرار داده مي شوند يا به انتخاب گل ها با توجه به فضاي عروسي دقت هاي لازم انجام شود. دقت كنيد اگر جشن شما در ويلايي كنار دريا يا باغ عروسي يا ويلاي در كنار جنگل باشد بهتر است گل هاي را انتخاب كنيد كه پايه كوتاه يا متوسط داند و سبب نشوند كه ديد مهمان گرفته شود( در چنين شرايطي از گل هاي پايه بلند استفاده نكنيد).

در رابطه با گل آرايي با موسسه خدمات مجالس خود مشورت نماييد:

شما مي توانيد هر ايده ي كه در مورد گل آرايي مجلس عروسيتان در نظر داريد با موسسه خدمات مجالس در ميان بگذاريد ولي بدانيد كه طراح گل آرايي مجلس عروسي شما بهتر مي داند كه از چه طرحي استفاده كند و چگونه باغ و سالن شما را منحصر به فرد و زيبا كند و در هر قسمت از مجلس شما از چه نوع گلي استفاده نمايد به صورت مثال بايد گل آرايي سالن عروس و سفره عقد به صورت جداگانه ي انجام گردد.

در گل آرايي مجالس عروسي بايد از گل هاي مناسب استفاده شود

متاسفانه مي بينيم كه خانم براي گل آرايي مجالس عروسي خود تنها از يك رنگ استفاده مي كنند ولي ما توصيه مي كنيم براي اينكار از مجموع رنگ هاي متفاوتي استفاده شود .

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

قبل از اينكه مراسم عروسي شما برگزار شود بايد طراح گل آرايي باغ يا سالن برگزاري جشن شما را ببيند تا او بتواند گلدان ها و گل هاي مراسم را سفارش دهد اما نبايد در گل آرايي اصراف و زياده روي كنيد زيرا اينكار را مي توانيد با كم ترين هزينه ها انجام دهيد.

فقط فراموش نكنيد كه در گل آرايي مراسمتان از گل هاي معطر استفاده نكنيد زيرا ممكن است سبب ميگرن ، حساسيت يا ديگر بيماري هاي مهمانان گرددد ولي تنها در دسته گل خودتان مي توانيد از گل هاي معطر استفاده نماييد.

اميدواريم شما با اعتماد كردن به شب آرا نور ، بهترين شب زندگي تان را به بهترين شكل ممكن سپري كنيد .

برچسب ها:

بازدید : 184
11 زمان : 1399:2

نحوه انتخاب موزيك عروسي , موسيقي عروسي در تشريفات

نحوه انتخاب موزيك عروسي , موسيقي عروسي در تشريفات عروسي : نقش موسيقي در مراسم هاي مختلف بسيار پر رنگ است . يكي از مهم ترين پارامترهايي كه در خدمات عروسي و تشريفات مطرح است انتخاب موسيقي مي باشد كه عروس و داماد بايد به آن دقت داشته باشند.

عروس و داماد مي توانند براي برگزاري مراسم عروسيشان از بهترين گروه هاي موسيقي و خوانندگان استفاده كنند ولي بهتر است انها موزيك عروسي خود را انتخاب كنند. معمولا عروس و داماد با بودجه ي كه دارند اقدام به انتخاب خوانندگان و نوازندگان مي نمايندو اما بهتر است براي اينكه مراسم عروسيمان و گروه موسيقي كامل تر شود از صدابرداران و نورپردازان هم استفاده گردد.

موزيك عروسي

موزيك عروسي

نحوه انتخاب موزيك عروسي , موسيقي عروسي

به همين دليل ما در شب آرا نور به شما توصيه مي كنيم كه دي جي مناسب و گروه موزيك مناسبي را براي خود انتخاب نماييد تا بتوانيد خاطره هاي خود را به بهترين شكل براي خود ثبت نماييد.

انتخاب موزيك عروسي در زمان ورود به سالن يا باغ:

بهتر است در زمان ورود عروس و داماد به باغ يا تالار خودشان از پيش تر آهنگي را انتخاب كرده باشند كه اگر مي خواهيد به صورت رسمي وارد شويد بهتر است كه موزيكي را انتخاب كنيد كه بي كلام وشاد باشد. اما اگر مي خواهيد پر انرژي وارد سالن شويد سعي كنيد اهنگي شاد را انتخاب كنيد يا با خواننده هماهنگ نماييد.

موزيك اولين هنرنمايي عروس و داماد:

بهتر است عروس و داماد براي اولين موزيك خود از يك آهنگ عاشقانه استفاده كنند كه نشان دهنده رسيدن به همديگر يا عروسي باشد البته توصيه مي شود پيش تر آن را با يكديگر تمرين كرده باشند.

موزيك بدنه مراسم و پاييكوبي ميهمانان:

در مرحله هاي بعدي عموما مهمانان به پيشت وارد مي شوند و عروس و داماد را همراهي مي نمايد. بهتر است براي اينكار ليستي از بهتري آهنگ ها و شادترين ها براي پايكوبي عمومي در نظر گرفته شود. سعي كنيد از موزيك هاي قديمي و جديد به صورت تركيبي براي اين قسمت استفاده نماييد.

استفاده از موزيك ديگر فرهنگ ها و قوميت ها :

البته مي توانيد يك ايده جذاب هم در قسمت موزيك بكارببريد و از موزيك هاي اقوام متفاوت و ملل در طول مراسم استفاده نماييد .

موسيقي عروسي

موسيقي عروسي

اين كار از دو بخش قابل اهميت مي باشد اينكه سليقه مهمانان با يكديگر تفاوت دارد و همچنين در مراسم شما قوميت هاي مختلفي ممكن است حضور داشته باشند پس بهتر است تنوع موزيك هاي شاد را فراموش نكنيد.

بهترين گزينه هابراي شما استفاده از آهنگ هاي معروف لري، آذري ، جنوبي ، كردي، شمالي ، عربي ، هندي مي باشد.

استفاده از موزيك محلي خاص :

گاهي ممكن است دو خانواده با قوميت هاي متفاوتي با يكديگر پيوند خورده باشد.براي اينكه بتواند حركتي در جهت تحكيم نمادين اين پيوند انجام داد كه مي توانيد از موزيك هاي محلي اصليت اين دو خانواده بهره بگيريد. البته فراموش نكنيد موسيقي هاي محلي در عروسي سبب ايجاد شوق و شرور خاصي مي شوند.

براي اين قسمت ليستي تهيه كنيد كه در آن معروف ترين و محبوب ترين موزيك هاي محلي نزد خانواده تان ذكر شده باشد.

موزيك رومانتيك دونفره مخصوص عروس و داماد:

براي اين قسمت مي توانيد از موسيقي عروسي شاد و همچنين موزيك هاي احساسي و ملايم استفاده كنيد ؛ توصيه ما اين است كه اين قسمت تركيبي از اين موارد باشد. در موزيك هاي شاد مهمانان نيز مي توانند شما را همراهمي كنند ولي اهنگ هاي ملايم و احساسي مخصوص عروس و داماد عزيز است.

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

پخش موزيك ملايم در زمان صرف شام:

گاهي در زمان شام به صورت كلي موزيك را قطع مي كنند ولي ما اصلا به شما اين كار را توصيه نمي كنيم بلكه مي توانيداز موزيك هاي اروپايي و كلاسيك استفاده نماييد . نكته ي مهم در اين باره اين است كه اين صدا و ولوم اين موزيك ها در زمان صرف شام به واسطه دي جي و صدابردار كنترل شود و اگر از دستگاه پخش براي موزيك استفاده مي كنيد به مسئول بگوييد كه صدا را آرامتر پخش كند.

نكته آخر نحوه انتخاب موزيك عروسي

1)در تشريفات لوكس و لاكچري پيش از اينكه شما ليست موزيك خود را انتخاب كنيد حتما به سايت هاي موزيك سري بزنيد و سعي كنيد از اهنگ هاي استفاده كنيد كه براي عروسي گلچين شده اند .

2)گاهي در برخي از مراسم در باغ عروسي ، غرفه هاي سنتي در نظر گرفته مي شوند كه مي توانيد براي سليقه هاي سنتي از اجراي موسيقي سنتي به صورت همزمان استفاده كنيد.

3)گاهي برخي از خانم ها در برگزاري مراسم عروسي خود از نوازنده خانم براي دف و ديگر ابزارهاي موسيقي استفاده مي كنند.

4)در پايان براي همراهي عروس و داماد تا منزلشان مي توانيد از نوازندگان سازهاي محلي كه با فرهنگ خانواده متناسب است استفاده نماييد.

برچسب ها: , , , , , , , ,

بازدید : 155
11 زمان : 1399:2

هزينه برگزاري مراسم عروسي در ايران

هزينه برگزاري مراسم عروسي در ايران : هميشه از گذشته تا كنون ازدواج و هزينه هاي از مهم ترين دغدغه هاي جوانان به شمار رفته است. گاهي جوانان تصميم مي گيرند كه جشن ازدواجشان را به بهترين شكل ممكن برگزار كنند.

هزينه برگزاري مراسم عروسي در ايران

ولي با اين وجود از ميزان هزينه هاي آن هراس دارند. اگر شما بر روي هزينه هاي خود مديريت صحيحي داشته باشيد به هيچ عنوان با شكست روبرو نخواهيد شد و به آساني مي توانيد از پس اين مشكلات بر بيايد.

يكي از مسائلي كه بايد به آن دقت كنيد هزينه و بودجه لازم براي برگزاري مراسم عروسي است كه در بخش هاي مختلف ايران اين هزينه ها با يكديگر تفاوت دارند.

هزينه برگزاري مراسم عروسي در ايران

هزينه برگزاري مراسم عروسي در ايران

براي مشخص كردن ميزان هزينه هاي جشن عروسي در مناطق مختلف چه معيارهاي وجود دارد؟

هزينه ها در منطقه هاي مختلف ايران به صورت يكساني نخواهد بود و همين امر سبب مي شود كه شما كمي دچار سردرگمي شويد و براي تخمين زدن ميزان هزينه هاي خود براي برگزاري مراسمتان دچار مشكل شويد .

در ادامه اين مطلب ما سعي كرده ايم كه معيارهاي مشخص كننده هزينه هاي برگزاري مراسم و همچنين تفاوت را براي شما عزيزان تشريح كنيم . با ادامه اين پست با ما همراه باشيد.

1-هزينه جشن عروسي در شهرهاي پرجمعيت

براي افرادي كه تشريفات عروسي شان در شهرهاي پرجمعيت مي باشد طبيعي است كه مي توانند از امكانات بيشتري استفاده نمايند و همچنين بايد بودجه ي بيشتري را براي مراسم خود در نظر داشته باشند.

در اين شهرها تالارهاي زيادي وجود دارد كه مي توانند از مهمانان آنها به بهترين شكل ممكن پذيرايي كنند همچنين اين تالارها با امكانات فراوان و لوكس ترين ها مي باشند. گاهي در شهرهاي بزرگ استفاده از خواننده گان مشهور بر هزينه ي عروسي آنها مي افزايد.

افزون بر اينها هزينه برگزاري مراسم در شهرهاي پر جمعيت با دارا بودن امكاناتي مانند اتاق عقد، گل آرايي ، موسيقي ، عكاس و فيلم بردار ، نورپرداز مي توانند بيشتر شود.

2-قرار گرفتن تالار عروسي در بخش هاي متفاوت شهر

يكي ديگر از دلايلي كه مي تواند در هزينه هاي جشن عروسي تعيين كننده باشد موقعيت قرار گيري سالن پذيرايي در بخش هاي متفاوت شهر است.

اگر اجاره باغ براي عروسي در مركز شهر واقع شده باشد سبب مي شود كه مهمانان به راحتي رفت و امد كند اما پارك خودرو در چنين شرايطي با مشكل روبرو مي شود اما اگر تالار در مركز شهر باشد و همچنين پاركينگ اختصاصي نيز داشته باشد قطعا هزينه هاي ورودي هم براي تالار افزايش مي يابد.

حالا فرض كنيد تالار در حومه شهر باشد قطعا زمين اين تالار نيز ارزان تر خريداري شده و همچنين ماليات آن هم كمتر خواهد بود. اين موارد سبب ميشود كه ميزان هزينه ورودي تالار نيز مناسب تر باشد.

هزينه برگزاري مراسم عروسي در ايران

هزينه برگزاري مراسم عروسي در ايران

پس نبايد فراموش كرد كه موقعيت قرارگيري تالار در قطب شمال و جنوب بر روي قيمت ورودي تالار تاثير بسزايي داشته است. تالارهاي كه در بخش شمالي شهر هستند هزينه هاي زيادتري دارند.

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم
برگزاري مراسم عروسي
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

اجاره باغ براي عروسي
برگزاري جشن تولد
برگزاري مراسم عروسي
برگزاري مراسم
تشريفات لاكچري
تشريفات لوكس
تشريفات عروسي
تشريفات مجالس
خدمات مجالس

3- رسومات محلي ويژه شهرستان ها

گاهي براي اينكه برخي از رسم ها در شهرستان ها انجام گردد بايد هزينه هاي بيشتري را صرف كرد ودر نهايت سبب مي شود هزينه خدمات عروسي افزايش يابد.

مثلا در شهرستان مراسم حنابندان گرفته مي شود و عروس و داماد بجاي اين هزينه يك شب عروسي را بپردازند بايد 2 شب هزينه كنند كه طبيعتا نياز به بودجه ي بيشتري داشته است.

جز اين مورد ، رسوم هاي خاص ديگري نيز مطرح است كه مي توانند سبب افزايش هزينه مراسم عروسي شوند.اما در شهرهاي بزرگ و شهري مثل تهران تمام مراسم ها به صورت يكنواختي هستند و مي تواند هزينه ي لازم را براي آن پيش بيني كرد در صورتي كه اين هزينه ها در برخي از شهرستان ها با توجه به رسم و رسومات متفاوت مي باشد.

4- در شهرستانهاي كوچك تجملات وجود ندارد

معمولا در شهرستان ها شاهد برگزاري مراسم هاي با تجملات كمتري مي باشيم و همين موضوع سبب مي شود كه هزينه هاي عروسي تا ميزان زيادي كاهش پيدا كند. مثلا در برخي از سالن ها در شهرهاي كوچك خبر از گل آرايي ، اتاق عقد و ورودي اتاق ، دي جي و … نيست .

5- هزينه برگزاري مراسم عروسي در سالن هاي ساده يا باغ

در برخي از مناطق كشور اين امكان وجود دارد كه عروسي را در سالن ساده ي برگزار نمايند يا اينكه در باغ عروسي برپا شود. همين موضوع سبب ميشود هزينه ي عروسي تا ميزان زيادي كمتر شود. ولي شيرازي ها براي برگزاري مراسم خود از باغ هايشان استفاده مي كنند كه همراه تجملات تمام خواهد بود و همين موضوع سبب بالا رفتن هزينه مي شود .

تعداد صفحات : 0

درباره ما
آمار سایت
  • کل مطالب : 9
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 2
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 2
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 6
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 194
  • بازدید کلی : 2464
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی